Passbeskrivningar

Här presenteras alla våra gruppträningspass som vi erbjuder en eller flera gånger varje vecka! Hos oss finns något för alla smaker. Kanske hittar du ditt nya favoritpass?

Medlemmar har förmånen att boka sin plats på våra pass 48 timmar innan passets start via appen GymControl. Är du inte medlem hos oss får du säkra din plats tidigast 24 timmar innan passets start. Detta gör du genom att kontakta receptionen (fysiskt eller via telefon) under våra bemannade öppettider.

GymIntro

Detta är passet för dig som vill få en ordentlig introduktion i vårt gym. Här har du chans att testa maskiner som kanske är nya för dig tillsammans med vår instruktör som går igenom hur dessa fungerar. Du får tips om träning och du har även chansen att ställa dina frågor till instruktören.

Passet ges tisdagar och torsdagar

 

Seniorträning

Detta är ett pass för dig som är 50 år och uppåt, det vill säga; för dig som är i dina bästa år! Passet går i vårt Cirkelträningsrum på entrévåningen.
Detta är ett pass för dig som vill stabilisera din hållning samt öka på din kroppsstyrka. Istället för att ha som mål att lyfta tungt fokuserar vi i detta pass på kroppshållning och utförande i varje rörelse. Vi tränar hela kroppen i ett tempo som passar alla! Är du i dina bästa år så är du varmt välkommen!

Passet ges på onsdagar

 

Spinning

Spinning är en pulsbaserad konditionsträning på spinningcykel där tempo, motstånd och position varvas. Oavsett om du är en van spinnare eller nybörjare så kan du haka på våra pass då du själv kan anpassa nivån med reglage på din cykel.

Passet ges på måndagar och onsdagar

 

YinYoga

Varva ned med YinYoga! Detta pass ökar din rörlighet, ger dig bättre fokus samt ökar ditt välmående då du ger din kropp tid för återhämtning. Passet är ett bra komplement till fysisk träning då du kommer öka din kroppsmedvetenhet.
YinYoga-passet passar alla, från den ovana till den mer vana yogin då övningarna anpassas efter dina egna förutsättningar.

Passet ges på måndagar

 

Yoga

Detta pass ger dig möjlighet att öka din sinnesnärvaro samt att minska din stress. Under detta pass får du en cocktail av andning, stretching, balans, träning av små muskler samt en skön avslappning mot slutet. Passar både den med eller utan tidigare yogavana eftersom du guidas genom hela passet. Vi följer alla våra egna kroppar och det är kroppen som bestämmer både hur och vad du ska göra. Är det någon position som inte passar dig så finns det alltid alternativa positioner.

Passet ges på torsdagar

 

X-fit

En tuff träningsform som inspireras av funktionell träning som ska innehålla de tre grundstenarna i den funktionella träningen; kondition, styrka och rörlighet.

Passet ges på lördagar

 

X-fit/Tabata

Högintensiv intervallträning där du på kort tid kan uppnå stora träningsresultat. Intervallträning gynnar din syreupptagningsförmåga och fettförbränning samtidigt som den har en positiv effekt på din övriga styrke- och konditionsträning.
Här blandar vi högintensiva övningar med kort vila enligt Tabata-upplägg, 20 sekunder träning och 10 sekunder vila där vi tränar flertalet av våra muskelgrupper. Vi kör en bana bestående av 8 olika stationer/övningar. Vi kör totalt tre varv av banan med några minuters vila emellan. Intensivt och superkul! Varmt välkomna!

Passet ges på måndagar

 

X-fit Puls/Styrka

Ett intensivt träningspass med en god variation av puls och styrka. Önskar du bättre kondition, ökad styrka och bättre teknik? Då är detta pass perfekt för dig!

Passet ges på torsdagar

 

AfroDance

Häng med på AfroDance, ett fartfyllt danspass som blandar både aerobic och afro. Här fokuserar vi på rörelseglädje i form av enkla och pulshöjande stegkombinationer, inte på själva tekniken i dansen. Stegen upprepas och koreografin byggs upp allteftersom för att du som deltagare, oavsett tidigare dansvana, ska kunna hänga med och sedan gå från passet både svettig, trött och full av härliga endorfiner!

Passet ges på tisdagar

 

Styrketräning PT-pass i grupp

Här är du välkommen att träna styrketräning med vår utbildade PT. Vi kommer lägga stort fokus vid att utföra övningarna med bra teknik och god muskelkontakt.
Observera att det är färre antal platser till detta pass, först till kvarn!

Passet ges på tisdagar

 

MRL/Tabata

MRL, som står för mage, rumpa, lår är ett tabatapass som fokuserar dessa tre områden av din kropp. Passet är uppbyggt av intervaller på 20 sekunder aktiv träning följt av 10 sekunder vila. Vi varvar kondition med styrkeövningar och kroppsvikt med andra vikter.
Ett pass som passar alla, oavsett nybörjare eller erfaren träningsperson då man är med efter egen förmåga!

Passet ges på onsdagar

 

AfterWorkOut

Kan det kännas som att det är ett för stort steg att träna på egen hand i den stora Gymhallen är detta ett perfekt pass att istället vara med på!
Passets fokus är att bygga upp vår styrka i alla våra muskelgrupper men det kommer även finnas inslag av kondition. I detta pass är alla med och kör efter sin egna förmåga och vi tävlar bara med och mot sig själv!

AfterWorkOut passar för både nybörjaren och den med träningsvana!

Passet ges på fredagar