Passbeskrivningar

Här presenteras alla våra gruppträningspass som vi erbjuder en eller flera gånger varje vecka! Hos oss finns något för alla smaker. Kanske hittar du ditt nya favoritpass?

Medlemmar har förmånen att boka sin plats på våra pass 48 timmar innan passets start via appen GymControl. Är du inte medlem hos oss får du säkra din plats tidigast 24 timmar innan passets start. Detta gör du genom att kontakta receptionen (fysiskt eller via telefon) under våra bemannade öppettider.

GymIntro

Detta är passet för dig som vill få en ordentlig introduktion i vårt gym. Här har du chans att testa maskiner som kanske är nya för dig tillsammans med vår instruktör som går igenom hur dessa fungerar. Du får även tips om träning och du har chansen att ställa dina frågor till instruktören.

Passet ges tisdagar och torsdagar

 

Seniorträning

Detta är ett pass för dig som är 50 år och uppåt, det vill säga; för dig som är i dina bästa år! Passet går i vårt Cirkelträningsrum på entrévåningen.
Detta är ett pass för dig som vill stabilisera din hållning samt öka på din kroppsstyrka. Istället för att ha som mål att lyfta tungt fokuserar vi i detta pass på kroppshållning och utförande i varje rörelse. Vi tränar hela kroppen i ett tempo som passar alla! Är du i dina bästa år så är du varmt välkommen!

Passet ges på onsdagar

 

DanceFit

Ett latinoinspirerat danspass som fokuserar på både kondition, flexibilitet och styrka. Detta svettiga danspass passar alla oavsett lång, kort eller ingen tidigare dansvana. Passet leds av den mycket kunniga instruktören Maria som tidigare har arbetat som showdansare och koreograf i flera olika länder. Maria har erfarenhet av många olika dansstilar som salsa, tango, reggaeton och streetdance.
Vill du ha ett träningspass där du får dansa loss och ha roligt samtidigt som du även får jobba med dina muskler så är DanceFit helt klart passet för dig!

Passet ges på måndagar

 

Spinning

Spinning är en pulsbaserad konditionsträning på spinningcykel där tempo, motstånd och position varvas. Oavsett om du är en van spinnare eller nybörjare så kan du haka på våra pass då du själv kan anpassa nivån med reglage på din cykel.

Passet ges på måndagar

 

YinYoga

Varva ned på någon av våra YinYoga-pass. Dessa pass ökar din rörlighet, ger dig bättre fokus samt ökar ditt välmående då du ger din kropp tid för återhämtning. Dessa pass är ett bra komplement till fysisk träning då du kommer öka din kroppsmedvetenhet.
Våra YinYoga-pass passar alla, från den ovana till den mer vana yogin då övningarna anpassas efter dina egna förutsättningar.

Passet ges på måndagar och torsdagar

 

X-fit

Passet ges på lördagar

 

X-fit/Tabata

Högintensiv intervallträning där du på kort tid kan uppnå stora träningsresultat. Intervallträning gynnar din syreupptagningsförmåga och fettförbränning samtidigt som den har en positiv effekt på din övriga styrke- och konditionsträning.
Här blandar vi högintensiva övningar med kort vila enligt Tabata-upplägg, 20 sekunder träning och 10 sekunder vila där vi tränar flertalet av våra muskelgrupper. Vi kör en bana bestående av 8 olika stationer/övningar. Vi kör totalt tre varv av banan med några minuters vila emellan. Intensivt och superkul! Varmt välkomna!

Passet ges på måndagar

 

X-fit Puls/Styrka

Ett intensivt träningspass med en god variation av puls och styrka. Önskar du bättre kondition, ökad styrka och bättre teknik? Då är detta pass perfekt för dig!

Passet ges på torsdagar

 

AfroDance

Häng med på fartfylld AfroDance! Denna träningsform är frigörande och väldigt rolig. Vi lovar dig att du går härifrån fullpumpad med endorfiner! Här kan alla vara med oavsett dansvana. I AfroDance är känslan viktigare än teknik och alla rörelser sker till musik som gör det omöjligt att stå still.

Passet ges på tisdagar

 

Styrketräning PT-pass i grupp

Här är du välkommen att träna styrketräning med vår utbildade PT. Vi kommer lägga stort fokus vid att utföra övningarna med bra teknik och god muskelkontakt.
Observera att det är färre antal platser till detta pass, först till kvarn!

Passet ges på tisdagar

 

MRL

MRL, som står för mage, rumpa, lår är ett tabatapass som fokuserar dessa tre områden av din kropp. Passet är uppbyggt av intervaller på 20 sekunder aktiv träning följt av 10 sekunder vila. Vi varvar kondition med styrkeövningar och kroppsvikt med andra vikter.
Ett pass som passar alla, oavsett nybörjare eller erfaren träningsperson då man är med efter egen förmåga!

Passet ges på onsdagar