Passbeskrivningar

Här presenteras alla våra gruppträningspass som vi erbjuder en eller flera gånger varje vecka! Hos oss finns något för alla smaker. Kanske hittar du ditt nya favoritpass?

Medlemmar har förmånen att boka sin plats på våra pass 48 timmar innan passets start via appen GymControl. Är du inte medlem hos oss får du säkra din plats tidigast 24 timmar innan passets start. Detta gör du genom att kontakta receptionen (fysiskt eller via telefon) under våra bemannade öppettider.

Seniorträning

Vår seniorträning går måndag-torsdag á 60 minuter/gång. Detta är ett pass för dig som är 50 år och uppåt, det vill säga; för dig som är i dina bästa år! Passet går i vårt Cirkelträningsrum på entrévåningen.
Detta är ett pass för dig som vill stabilisera din hållning samt öka på din kroppsstyrka. Istället för att ha som mål att lyfta tungt fokuserar vi i detta pass på kroppshållning och utförande i varje rörelse. Vi tränar hela kroppen i ett tempo som passar alla! Är du i dina bästa år så är du varmt välkommen!

 

Spinning

Spinning är en pulsbaserad konditionsträning på spinningcykel där tempo, motstånd och position varvas. Oavsett om du är en van spinnare eller nybörjare så kan du haka på våra pass då du själv kan anpassa nivån med reglage på din cykel.

 

YinYoga

Varva ned på någon av våra YinYoga-pass. Dessa pass ökar din rörlighet, ger dig bättre fokus samt ökar ditt välmående då du ger din kropp tid för återhämtning. Dessa pass är ett bra komplement till fysisk träning då du kommer öka din kroppsmedvetenhet.
Våra YinYoga-pass passar alla, från den ovana till den mer vana yogin då övningarna anpassas efter dina egna förutsättningar.

 

X-fit/Tabata

Högintensiv intervallträning där du på kort tid kan uppnå stora träningsresultat. Intervallträning gynnar din syreupptagningsförmåga och fettförbränning samtidigt som den har en positiv effekt på din övriga styrke- och konditionsträning.
Här blandar vi högintensiva övningar med kort vila emellan under en förutbestämd tid. Vi kommer träna flertalet muskelgrupper i ett Tabata-upplägg, alltså att vi kör olika ”träningsrundor”. Varje träningsrunda innehåller sex olika övningar som du utför i 20-sekundersintervaller med 10 sekunders vila emellan. En runda tar cirka 9 minuter och följs av en minuts vila. Under ett pass kör vi fyra intensiva rundor.

Intensivt och superkul! Är du taggad på ett pass där du blir helt slut så är detta passet för dig!

 

X-fit/Styrkestationer

Detta pass fokuserar på att bygga styrka med hjälp av enklare övningar. Vi kommer att använda oss av skivstänger, gummiband samt egen kroppsvikt. Ofta avslutar instruktören dessa pass med någon typ av pulshöjande övning.

 

X-fit/Styrka

Ett tufft träningspass inspirerat av funktionell träning. Passet kommer främst innehålla de tre grundstenarna kondition, styrka och rörlighet. Olika former av styrkeövningar kommer användas i olika set för att förbättra din styrka. I takt med att din styrka ökar kommer du även märka att din uthållighet förbättras vilket gör att du kommer orka ännu mer! Varmt välkommen att bli ännu starkare tillsammans med oss!

 

X-fit Puls/Styrka

Ett intensivt träningspass med en god variation av puls och styrka. Önskar du bättre kondition, ökad styrka och bättre teknik? Då är detta pass perfekt för dig!

 

HIIT Styrka

I detta korta men ack så givande träningspass låter du din kropp prestera till max! Passet är uppbyggt på sådant sätt att vi varvar korta intervaller på 20-30 sekunder där du har chansen att pressa din kropp till max. Mellan intervallerna är det en kortare vila och sedan upprepas samma procedur. HIIT tränar både ditt aerobiska och anaerobiska energisystem.

*Aerobisk träning: Träning där du inte får syrebrist eller mjölksyra. När du tränar kroppens uthållighet en längre tid använder du det aerobiska systemet.

* Anaerobisk träning: Här använder du kroppen under kortare tid på ett mer explosivt sätt, tänk intervallträning.

 

AfroDance

Häng med på en fartfylld AfroDance-timme! Denna träningsform är frigörande och rolig. Vi lovar dig att du går härifrån fullpumpad med endorfiner. Här kan alla vara med oavsett dansvana. I AfroDance är känslan viktigare än teknik och alla rörelser sker till musik som gör det omöjligt att stå still.

 

Styrketräning PT-pass i grupp

Här är du välkommen att träna styrketräning med vår utbildade PT. Vi kommer lägga stort fokus vid att utföra övningarna med bra teknik och god muskelkontakt.
Observera att det är färre antal platser till detta pass, först till kvarn!

 

MRL

MRL, som står för mage, rumpa, lår är ett tabatapass som fokuserar dessa tre områden av din kropp. Passet är uppbyggt av intervaller på 20 sekunder aktiv träning följt av 10 sekunder vila. Vi varvar kondition med styrkeövningar och kroppsvikt med andra vikter.
Ett pass som passar alla, oavsett nybörjare eller erfaren träningsperson då man är med efter egen förmåga!